Napredak

Hrvatska enciklopedija o riječi “napredak” ili “progres” donosi sljedeće tumečanje: napredak ili progres (lat. progressus: napredovanje) jest kretanje od lošijega na bolje, sazrijevanje, porast, postupno dostizanje određenoga cilja; prijelaz na razvojno viši stupanj; poboljšanje društv. života u materijalnom bogatstvu i kult. vrijednostima. Suprotno: nazadak ili regres.

Nevjerojatno je koliko su neki dijelovi Hrvatske poput Istre na valu turizma i svijesti o adekvatnim načinima regulacije komunalnog života ostvarili napredak dok su Osijek, Slavonija, kao uostalom i mnogi drugi dijelovi države taborili i mnogi još uvijek tabore u stanju usporenih mijena, a u mnogim elementima i regresije.

Jedna odlika napretka koja je uočljiva odmah, “na prvi pogled” je komunalno uređenje, stanje fasada, hortikultura, sustav odvijanja prometa i općenito red u sustavu komunalnog života. Suprotno tome, kada godinama ne vidite nikakve pomake kao što je to slučaj u Osijeku tada postaje opravdano zapitati se gdje mi to živimo, tko to s nama upravlja, zašto plaćamo visoke prireze, poreze i druga davanja, što se tim novcima plaća, kome oni odlaze.

Živimo u vremenu kada se vijesti, nebitno dobre ili loše, jako brzo šire. Danas jedan post neke svjetske sportske ili medijske zvijezde može u jedno mjesto dovesti veliki broj ljudi, dok suprotno tome jedna loša vijest ili događaj mogu neko mjesto staviti na kartu nepoželjnih destinacija. Dobro se sjećam kada se dogodio nemili incident sa ženom koje je prelazila pješački prijelaz u Desatičinoj ulici dok je na semaforu bilo crveno svjetlo pa je s uporabom fizičke sile intervenirao policajac koji nije mogao podnijeti jedno takvo žestoko kršenje zakona. Taj nemili događaj je kao bomba odjeknuo na društvenim mrežama i news portalima pa su mnogi stranci mogli čitati o tome kako snage reda i sigurnosti u Osijeku pozorno paze da se građani ponašaju u skladu sa zadanim uzusima.

Mislimo li mi da bi neki drugi incident prometnog ili nekog drugog tipa u kojemu bi sudjelovali strani državljani bio uspješno zataškan i eliminiran iz bespuća virtualnog prostora? Jednako tako misle li neki da bi iskoraci i napredak u segmentu javnih komunalnih politika u Osijeku ostao nezapažen među građanima i posjetiteljima Grada Osijeka?

Stvari se u Osijeku katastrofalno sporo mijenjaju. To je veliki problem Grada Osijeka i sramota svih onih koji upravljaju s procesima. Pješački prijalz kod Rokove crkve na kojemu je moju mamu lupio neki balavac manijak koji je jurcao s tatinim automobilom dan danas stoji neosiguran, štoviše isti je oplemenjen s bedastoćom u režiji idiota koji se bave prometnom politikom Grada Osijeka pa se nakon ukidanja znaka 30 stječe dojam da se može poletiti i voziti brzo kao što se to inače čini na autoputu koji se zove Strossmayerova ulica. U Istri su, pak, svjesni brojnih biciklista na gradskim ulicama i istrijanskim cestama počeli aktivno obilježavati sve pješačke prijelaze s novim gumenim ležeim policajcima u čitavoj širini pješačkog prijelaza. Pješači i biciklisti kao najranjivije skupine u prometu imaju primat nad vozilima koja moraju prilagoditi brzinu kretanja cestom. To je način uvođenja prometnog reda kojega odavno poznaje razvijeni svijet.

Kod nas, pak, glavnu riječi vode manijaci, nasilnici i njima srodne kategorije ljudi. Ne smijemo, ni pod koju cijenu, dopustiti da red prevlada nad terorom onih koji svoje aute i motore isprobavaju u samome gradu i njegovim ulicama. To je naša politika po kojoj mi želimo postati prepoznatljivi! Od te i takve politike ne smijemo odstupiti jer nije Osijek mjesto u kojemu NAPREDAK sa svim svojim značenjima ima primat….imamo mi neke druge svoje specifične vrijednosti i od njih ne smijemo odstupiti.