Parking

Parking

Parkirati konja ispred što bliže, po mogućnosti ispred saloona na Divljem zapadu jest pravilo za većinu ljudi možda vrijedi i danas. Većina teži tome da automobil parkira što bliže svom odredištu. Međutim to nije lako zbog manjka parkirališnih mjesta niti jeftino uvijek. 4 kune po satu u crvenoj zoni lako preraste u puno veći iznos ako čovjek ostane duže, a može se pretvoriti i u puno puno veći iznos ako na šoferšajbi nađete dnevnu kartu koju ne platite pa vam dug odjednom putem odvjetnika i bilježnika počne utjerivati neka firma kojoj je prodan dug od strane koncesionara parkirališta u Osijeku.

S obzirom na način na koji funkcionira, nije čudno da su mnogi građani davnih dana prezreli takvu jednu politiku u vezi parkirališta i parkiranja, politiku koja se kod nas već godinama vodi, politiku koja se zapravo nikada nije potrudila niti radila na tome da Grad ima daleko veći broj parkirališnih prostora i općenito da pitanje parkiranja bude pošteno uređeno.

Je li Grad možda otkupio neki veliki stari plac u centru grada ili kod bolnice ili na nekom drugom ključnom mjestu pa na njemu izgradio moderno gradsko parkiralište? Je li Grad možda pokušao dogovoriti pogone starih propalih tvornica pa na njima urediti neko privremeno parkiralište koje bi bilo na korist svima, poput prostora bivše Tvornice šibica Drava pokraj Aninog groblja? Pa takvi bi potezi bila čista zarada nakon određenog vremena, a osim toga predstvaljalo bi komunalni iskorak s obzirom da je u Gradu puno automobila. Treba samo pogledati kako se i gdje se sve parkira ovdje u centru, kakav problem s parkiralištem imaju naselja i ulice u centru. Vjerujem da su problemi s parkirališrnim prostorom postali izraženi i drugdje po gradu, posebno na Sjenjaku i Vijencu.

Osim toga sustav dnevne karte ovakav kakav jest nije dobar i pošten. U čl. 11 Općih uzvjeta isporuke komunalne usluge parkiranja i ugovora o korištenju parkinga (inače odredbi koja se preklapa s Pravilnikom o organizaciji i načinu naplate parkiranja koji donose gradonačelnik) određeno je da ukoliko je vozilo parkirano bez kupljene karte ili s kartom koja ne odgovara zoni parkiranja ili s kartom kojoj je isteklo vrijeme važenja, smatra se da je sklopljen ugovor o parkiranju na osnovu korištenja dnevne karte.

S obzirom na posljedice do koje može dovesti eventualni propust pri kupnji karte, naprimjer propustite produžiti kartu iz bilo kojeg razloga ili zabunom platite drugu umjesto prvu zonu predmenta odredba je ne samo nepoštena već i neživotna. Osim toga kada se ista stavi u kontekst s mogućim financijskim sankcijama koje propust može generirati (trošak opomene, cjelokupni trošak izdavanja rješenja i eventualne naplate pri kojoj sami troškovi postupka mogu znatno nadmašiti iznos glavnice) predmetna odredba ispada ne samo nepoštena i neživotna, već i bezobrazna i štetna za građane.

Pošteno bi bi bilo sve brisati i ostaviti samo da se smatra ukoliko je vozilo parkirano bez kupljene karte nakon proteka grace perioda smatrati će se da je sklopljen ugovor o parkiranju na osnovu korištenja dnevne karte. Dakle, ako netko parkira vozilo i ne ode do automata ili preko mobitela ne plati kartu – da će smatrati da taj vozač tamo namjerava ostaviti vozilo cijeli dan. Međutim, jasno je da ljudi koji odmah plate satnu kartu ne namjeravaju ostati na parkiralištu kroz neko duže vrijeme ili cijeli dan isto kao što je jasno da većina ljudi sa svojim vozilima napusti parkirališno mjesto prije, nekada i debelo prije isteka karte.

Oni koji vide samo probleme i nepoštenje u ljudima odmah će prigovoriti i pitati kako će se kontrolirati takve situacije i kako će se penalizirati oni koji ne produže kartu, međutim danas u vremenu svakakvih tehnogija lako bi bilo uspostaviti neki model supervizije i blago sankcionirati vozače kojima se dogodi zaborav, zabuna ili pogreška ako bi se to htjelo i ako bi to bilo potrebno.

Sramota je kako je sustav je loše pravno uređen i nije čudo da su mnogi vozači i građani nezadovoljni načinom na koji se pristupa problemu parkiranja te općenito politici parkiranja u Osijeku.